Aceptar

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia de navegación y ofrecer contenidos y servicios de interés.
Al continuar con la navegación, entendemos que se acepta nuestra política de cookies.

Presentación de la obra ganadora del quintu premiu d'ensayu y trabayos d'investigación "Fierro Botas" 2012

Votos

(Total de votos recibidos 164)

(Puntuación 2,92)

inaciu hevia
Presentación güei, xueves 14 de febreru a les 19.30 hores, nel salón de receiciones de la Casa conceyu de Gijón/Xixón

"La botella de Xixón. Oríxenes y desendolcu hestóricu de la botella de sidra d'Asturies" ye la obra ganadora del quintu premiu Fierro Botas, que concede l'Ayuntamientu de Xixón al traviés de la Conceyalía d'Educación, Cultura, Mocedá y Fiestes. Ye esti un trabayu d'investigación al rodiu d'un elementu cimeru de la cultura asturiana, como ye la botella de sidra, sobre'l qu'hai pocos estudios fechos.

El premiu dotáu con 4.000 € y la publicación del ensayu, foi pa la obra del etnógrafu Inaciu Hevia Llavona (Xixón, 1965), collaborador d'estremaes publicaciones especializaes onde tien asoleyaos dellos artículos, principalmente de tema hestóricu y etnográficu dende va más de 15 años.

El xuráu, qu'aconceyó'l pasáu xueves 29 de payares, taba formáu por D. Xosé Nel Riesgo Fernández, Direutor de la FMCEUP y Presidente del xuráu; D. Humberto Gonzali García, escritor y xestor cultural; D. Roberto González-Quevedo González, Secretariu de l'Academia de la Llingua Asturiana; D. Jaime González Fierro-Botas, filólogu y representante de la familia Fierro Botas; D. Alberto Álvarez Peña, ganador de la edición anterior del Premiu Fierro Botas y Dña. MªXosé Rodríguez López, Responsable de la Oficina de Normalización Llingüística, que fizo de secretaria.

El premiu, concedíu por mayoría, quixo premiar lo novedoso del tema, rescamplando sobremanera la conxugación que l'autor fai ente'l patrimoniu cultural y etnográficu, la cultura popular y la industria; asina como l'apueste que fai por dar al mundu una mayor conocencia de Xixón y d'Asturies.



"La botella de Xixón. Oríxenes y desendolcu hestóricu de la botella de sidra d'Asturies" es la obra ganadora del 5º Premio Fierro Botas que concede el Ayuntamientode Gijón a través de la Concejalía de Cultura, Educación, Juventud y Festejos. Se trata de un trabajo de investigación en torno a un asunto esencial de la cultura asturiana como es la botella de sidra, sobre la que se han hecho pocos estudios.

El premio , dotado con 4.000 € y la publicación del ensayo, fue para la obra del etnógrafo Inaciu Hevia Llavona (Gijón 1965), colaborador de numerosas publicaciones especializadas en la que ha publicado muchos artículos, principalmente de tema histórico y etnográfico, en los últimos 15 años.

botellas de sidraEl jurado que se reunió el pasado jueves 29 de noviembre, estaba formado por D. Xosé Nel Riesgo Fernández, Director de la FMCEUP y Presidente del jurado; D. Humberto Gonzali García, escritor y gestor cultural; D. Roberto González-Quevedo González, Secretario de l'Academia de la Llingua Asturiana; D. Jaime González Fierro-Botas, filólogo y representante de la familia Fierro Botas;  Alberto Álvarez Peña, ganador de la edición anterior del Premiu Fierro Botas y Dña. Mª Xosé Rodríguez López, Responsable de la Oficina de Normalización Llingüística, que actuó como secretaria.

El premio, otorgado por mayoría ,quiso premiar la novedad del tema, destacando principalmente la conjugación que hace el autor entre el patrimonio cultural y etnográfico, la cultura popular y la industria, así como la apuesta que hace por dar al mundo una mayor difusión de Gijón y Asturias.



Documentación en prensa:

11/12/2012
La Nueva España.- Ignaciu Hevia gana el "Fierro Botas" con un estudio sobre la botella de sidra.
El Comercio.- Inaciu Hevia, ganador del Premio Fierro Botas.

12/12/2012
La Nueva España.- La fecha clave para el nacimiento de la botella de sidra es 1880; su forma es ya la de hoy.